tisdag 4 juni 2019

Ledig dag .....

Hur ska en sån som jag ?
Vända sitt arsle....
Jobbat hela helgen och mer, 4 nätter .
Det är för mycket för en sån som jag , jag är helt slut i första hand i mitt psyke .
Jag blir liksom helt utsuddad, orken tar bara slut , viljan bara försvinner .
Glädjen ! är borta .
Dax att försöka få hjälp igen ? av våran fantastiska vård här i Sverige ?????
Den som lever får se .
*
Att varva ner inför semestern ? 
Var ett ämne på radion igår , jag lyssnade inte på hela eller knappt alls ska jag erkänna , men ,det fick mig att tänka på det , att man inför semestern tror att man ska vara ledig ett år eller nått , för så mycket tid skulle jag absolut behöva till allt som jag kunde tänka mig att hinna under denna period av året .Och då skulle det helst också vara sommar hela tiden .....
Semester 
Oj vad mina helger och dagar är fulltecknade .
Om man som jag skulle bli frisk en sån som jag , skulle det vara bara tid som inte är denna tid som allt ska göras .
Det blir att ligga över en allt !
Borde ta husvagnen ut på en premiär tur (finns inte en helg ledig förrens kanske i aug på sin höjd )så kanske nån av semester veckorna ??? kanske vi kan ta en tur Eller ??
Synd nog för då vilar man , finns inte så mycke annat att göra i skogen med en husvagn ....
Men den vilan ser ut att dröja ??? och undrar om jag verkligen kan koppla av när jag vet att det är ett hus som står där hemma och skriker efter underhåll och trädgårds underhåll osv och osv .
Och ja 
Jag vet att jag har "dragit" på mig det mesta av allt detta arbete .
Jo så är det ....trädgården jag har kunnat haft en gräsmatta på sin höjd , ingen massa att sköta .
Men !
Samtidigt om jag får tid så är det avkopplande att påta i jorden ....
Jodå bara man inte nu har dragit på allt som borde göras i trädgården och det blev allt på en gång nu denna sommar ....
Lånat en jord bökare ...men den går inte igång ? så nu står den där och lipar åt mig , så nu får jag vell gräva själv ändå ...
Tur man går på gym , hur tusan skulle min kropp hålla annars , från tungt arbete , till hemma tungt arbete ...knäckt som en torr pinne skulle det bli .
Skratt ! förlänger livet , ???? kommer jag ihåg när jag riktigt hjärtligt skrattade sist ,njä ?
Och dessa fb svettningar ...
Men alvarligt ska det vara så här , är det så här jag ska sluta mina dagar här i livet förkoka inför helvetet kanske ?????
Ok jag tog i , men svettningarna är inte så toppen nu när värmen kommer .
Det är så man blir nästan rädd , hur ska jag klara en sån där varm sommar .....
Ja inte vet jag ?
***


Inga kommentarer: