lördag 25 september 2021

covid !

Bara ordet gjorde mig en aningen fladdrig i magen. Oj skit ! Hur dålig ska man bli ??????
Ja ,nu är jag inne på min sjätte  dag med feber.
Flåsig så fort jag försöker röra mig, har verkligen haft/har alla symtomen på Covid .
Än så länge i den utsträckning som jag klarar av .
I morse var jag tvungen att ta mig till närakuten , var rädd att det inte skulle stå så bra till med mina lungor.
Pga emfysem ,lindrig ,tack och lov . Hypertyreos som också gör en flåsig ,så svårt att veta ,vad som är vad .
Men jag var frisk 🙂
Nädå skojade bara ,alla parametrar såg ok ut,men lungorna får jobba med coviden .
Hon undrade om jag ville bli inlagd ? Då frågade hon fel person ,jag vill verkligen inte bli inlagd förrens jag absolut måste .
Min kropp börjar ta stryk ,antar jag ,för nu är det jobbigt ,6 dagen och febern härjar runt i min kropp.
Psyket får också sina smällar ,känner mig gråtfärdig flera gånger om dagen .
Tänker 🤔
Tänk vad bra jag har ,med min familj som hjälper mig ,min man som gick i pension i slutet på aug ,tur han finns .han och min hemmaboende son ,fixar "allt" .och tar hand om hundarna 
Nu tittar dom bara lite slött på mig .Dom har insett att där kommer det inte hända nått 
Dom har lagt ivern på min man ,byter han byxor när han ska ut ,då vet dom att det är dax .
Efter promenaden ,då kommer dom till sin "mamma" och måste gosa en stund .❤️
Covid ja det är som pest smittad ,det spekuleras för fullt ,vem ? vad? När ?
Kom på mig själv att också vara i det en stund ......
Men nu känns det inte viktigt  
För klart att ingen vill smitta nån .
Jag har tagit vaccinet gånger två 
Jag jobbar med det skyddet som rekommenderas   
Jag håller avståndet .
För ca två veckor sedan var vi till Lappland.
I våran husvagn ,jag min man och damerna.
Vi umgicks inte med nån ,pratade med folk på avstånd och ute .
Åkte runt på olika sevärdheter med bil.
Vi hade sååå härlig vecka.
Var tvungen in på en affär en gång .Men avstånd spritandes osv
Så ?
När tusan blev jag smittad !
Hemma igen ,var det vi i hemmet träffade min dotter med små fröknarna ,som jag gjort hela tiden .under pandemin.
Min dotter var förkyld ,kollat gånger två inte påvisad covid 
Hon hade ändock munskydd på 
Så ja nog är det svårt att veta vart man blir smittad 
Och ja ,just nu känns det såååå oviktigt,jag är sjuk ,och kämpar .....
Det är viktigaste nu .
Att vakna varje ny dag med ingen förändring är så psykiskt jobbigt 
Men det vet ni nog där ute som också har/haft covid.
fick blommor av min vän Mia Norman ❤️och mina flickor ❤️
Så glad att ni bryr er , känns lite lättare att vara sjuk då 


Inga kommentarer: