måndag 26 februari 2018

Efter en vecka sjuk

Nya tag !
Är fortfarande ganska matt i kroppen , och min kondis har ramlat ner i skorna :(
Eller vart den drog iväg .
Fick knappt luft igår under en halv lång promenad i kyla hm 
Dom där lungorna eller kanske just ska säga den där emfysemen - tänk om jag inte hade det ??? vilken kondis jag skulle ha då hm 
jaja inget att gnälla över , blir lite bättre tack och lov om jag motionerar regel bundet och konditionstränar på gymmet . är ju inte lungorna som blir bättre utan möjligheten att andas bättre med mer styrka .
Men då kan jag fortsätta mitt gnäll lite grann ( är skönt att gnälla av sig i text i bland :) , kom äntligen iväg till gymmet efter ett mycket långt uppehåll , kändes super bra förutom att jag är klen i alla muskler som jag knappt använt - provade ett nytt sätt att träna svank musklerna , om det nu heter så ? finns säkert nått fläschigt namn till det med .
Hur som , så var det mycket tung ..oj vad dom skrek dom där musklerna , bra tyckte jag nu ska ni banne mig bli bättre . fram för mer styrka i kroppen .
Fick träningsvärk , så där som man brukar få efter ett ny start pass , men !!! svanken oj vad jag hade ont i min slut rygg Hm ? om man säger det åt nån runt omkring sig ja men du vet beklagar sig lite , då får man liksom typ haha men det fattar du vell din klening att man får ont när man får tränings värk 
Ok jo men det fattar jag vell .....
Men efter en vecka !!! tyckte man ju att nu borde det vell gett sig ??? eller 
Läste på om allahanda inlägg om träningsvärk , och insåg nog till slut att går det ner i benet ända ner i foten , typ smärt kramp , nja då är det nog inte bara tränings värk längre nix.
Benet liksom inte ville så gärna följa med när jag gick , fick stå och vagga fram och tillbaks för att det skulle släppa någelunda , min man fick dra upp mig ur soffan eller helt enkelt rulla ut den , jag kunde knappt få på mig skor och strumpor själv, gick och jobbade , kände mig såååå låg.
Och jag ringde vården - alltså när jag kontaktar vården ja då har jag besvär
Trodde inte så mycke på någon bra hjälp från det hållet - har ju inga bra upplevelser från vården sen förut direkt .
Men oj så förvånad jag blev ?
Jag fick komma till en sjukgymnast på en gång , ja alltså inte direkt , men utan någon läkare mellan där , kändes så bra , hoppfullt .
Och med ett leende som spred sig genom hela min kropp under hela tiden vid sjukgymnasten , och när jag gick där i från .
Jag ska få en pt ;) nja ni vet vad jag menar , nån som ska verkligen visa just mig hur jag ska träna rätt , som jag sen kan ta med till mitt Gym : )  : ) 
Så glad .
Nu har jag inte fått någon tid än , nä , det var kö sa hon , och i och för sig så har jag nu legat däckad i en vecka så tur i oturen är vell det också 
Men det kommer nog :) ont har jag men just nu kan jag leva med det 
nog om det gnället :) 
**
Var ju inte det jag skulle skriva om haha

Jag blev så sugen på att träna hund , vilket jag verkligen inte haft någon lust till på mycket länge , men nu kom det nåt över mig :) 
Tack vara små videos på fb som visade folk som tränade .
Så det får man tacka för den peppningen :)
Så Pennie och jag har tränat FÖRE ( alltså gå före mig ) ,BAKOM  (gå bakom) , STANNA det var sämre hm ? , SITT fast matte drar i kopplet åt alla håll och att inte absolut inte få resa sig förrens jag säger att det är ok , och HÄR komma ända fram till mig ...
Kändes så kul 
Så glad för det inte kännts ok på mycket länge ingen lust att träna alls , men ;) ska det släppa tro
Mer om det kommer :)
Ska försöka filma också ....




Här är några foton från förra året den här tiden antar jag .
Kommer fler foton inom tid , ska gå igenom alla kort i min hårddisk har jag tänkt 



Zö och Husse 


*






Inga kommentarer: