torsdag 14 januari 2016

Trägen vinner

Ja :)
Det är vell så det heter va .
Med hjärtat i halsgropen och nerverna ihop knutna nån stanns i kroppen haha
Eller nått sånt .
Hur som helst så har jag tränat varje dag så gott som en stund bara, ingen super mängd .
Och känt mig lite deppig över att se en framtid med en stor hund som drar mig fram i kopplet .
Och tänkt att ja det är redan försent för hon har redan lärt sig att man kan dra sig fram här i livet , suck
Men !!!!
Idag när jag tog en koppel promenad - en ren koppel promenad - i kylan - så ?? döm om min förvåning hon gick så fint i kopplet mest hela tiden - nån lite dragning jo men slutade när jag stannade till :) 
Härligt :)sånt gör en så himlans glad .
Hon har också förstått ,att matte vid henne får man godis - så hon tar kontakt med mig då och då :) :) 
Härligt !
Sååå kära vänner det finns hopp om den delen också :)
Hon är så urmysig .
Försökte filma henne när hon leker själv :) men fick ingen ordning på mobilen just i rätta ögonblicken tyvärr  - kanske får till det nästa gång.
Upptäckte hur hon gör redan från början som hon kom till oss - hon kastar med vattnet - ja verkligen kastar - tar det i munnen och gör en knicks med huvudet så vattnet kastas iväg - märkte det när det plaskade till på väggarna ?
Inte haft någon Lb som gjort så förut näpp - nog har dom verkligen drällt vatten överallt omkring sig - men inte så här - hon gör nått liknande när hon leker med bollar - knicksar iväg dom så hon kan jaga dom sen :) ser för härligt ut och hon kan roa sig med det mycket länge helt ensam.
Hon fick en morot - alltså - den kan man göra mycke med om man heter Pennie  , bära omkring den , tugga den i små bitar , knicksa iväg bitarna så man kan jaga dom haha hon är helt underbar .
Dom där små bitarna sprider hon runt sig .
Och Tilda städar !!!
Tilda tycker nog hon är bra knäpp -mat det äter man punkt slut - och bollar dom ska slaktas ....
Hon Pennie bär runt på våra skor - men tuggar inte på dom .:)
Potatisen holkar hon liksom ur - hon fick in hela tassen i en stor potatis - såg ut som om hon skaffat sig en toffel :)
haha
Har skärt Lever - Lamm - suck vad man gör som man inte vill ...
Hundarna var mycket intresserad av mitt fix 
Dom bitarna ligger på tork i små bitar nu i ugnen .
Vet inte hur ok det är att ge det som godis - sägs ju att det är för "starkt" 
Men kollade med nån som vet och det är ok som små belöningar 
Så nu kommer hon att följa mig som men skugga :) :) 
:)
Idag 
Väckte jag några slumrandes
Mina muskler - oj så klen jag är över allt 
Inte undra på att jag får ont i ryggen titt som tätt.
Men nu är det över hälften vunnet :) :) att bara tagit mig dit 
*
Slut för idag :)
***

Andedräkt ?
Andedräkt
Guds Ande som blåstes in i människan
Som bara är ett lån :)
Intressant läsning mina vänner
***







Inga kommentarer: