torsdag 7 januari 2016

Lite smått ...


Line
En bild från dagen när hon var hemma här och "uppträde" för oss alla .
Sång och en massa dans :)


Söt Pennie.
Den blicken gör en varm i själen.
**
Idag har det varit bitigt ute - så vi har tillbringat mesta tiden inne - jag städandes och hundarna på var sin rygg ;)
Lite tass och päls vård har det också blivit .
Pennie börjar vänja sig vid att hennes människa gör sånt ibland det där med klorna och att det inte är så farligt - men - det är fortfarande så pass otäckt så nått godis tar man inte emot under fixningen .
Sen håller hon sig undan från matte en stund efteråt.
Innan hon tinar upp igen och hoppar runt med sin tennisboll.
Bollen som Tilda har full koll på för om hon på nått vis kan komma åt den så biter hon sönder den ...
Undrar ? varför alltid vart sån - alla bollar ska tuggas sönder ????
Pennie älskar den bollen hon liksom kastar den åt sig själv. och sen fullt ös när hon jagar den .
Så nu använder jag den vid inropet från gården och in i huset dom gångerna hon inte vill komma in .

Just på tal om kasta - har alltid haft vatten skåls glötande Lb men ? någon som liksom kastar runt vattnet så det plaskar på väggarna ? ja se det har jag aldrig haft ???
Så det liksom kommer ju inte bara på väggarna utan rinner ju ner på golvet så det är vatten pölar modell större när hon hållt på en stund :)
Funderar över ? ibland hur mycke som är kommer från vissa blodslinjer ? alltså mycke i den här lilla flickan som jag inte riktigt känner igen - hon är annorlunda i sättet , mot hur mina andra flickor har varit:)
Spännande !
Det här glada posetiva sättet mot folk är ju ok :) mina tidigare flickor har liksom inte direkt brytt sig om människor runt om även fast dom flesta har tyckt det varit posetivt när någon hälsat på dom så har det liksom inte varit någon hit.
Och jag har även haft sånna som visat tydligt att dom inte vill ha andra människor man möter ute intill sig .
Lika så med andra hundar - nån sa (:) ) men har du verkligen släppt fram dina valper förut till andra hundar ? jo som valp - men dom har inte velat - har inte funnits något större intresse .
Sen har jag bara haft dom hos mig och inga andra hundar har fått klivit fram 
Och både dom och jag har funnit det som en bra lösning.
Men Pennie ;) hon tycker alla hundar är super intressanta - på gott och ont - vill verkligen inte ha min tunga Lb flicka dragandes fram till andra hundar av glädje visserligen, men nä tack - så jaha nått nytt att träna bort - på ett annorlunda sätt - annars har man tränat att dom inte ska ge sig på eller skrämma bort andra hundar - men här är det liksom tvärs om intressant :) :) 
Så vi är ute och studsar runt - eller nja Pennie studsar runt och jag försöker hålla mig på benen - och vara sån där duktig hundtränare hihi som ska vara så intressant så hon inte vill vara med andra hundar , folk och allt annat spännande som finns runt om haha så himmlans lätt det är 
Jodå ibland så tycker hon att kyckligen matte har i fickan är ok och just då befinner hon sig vid min sida MEN ! sen bara ligger det på igen .
Suck 
Kommer ingen stanns för man ska ju inte gå någon stanns när hunden drar .
Och ja jag vet det har funkat på mina andra hundar .
Så om jag ska komma någon stanns på hundträffar ja se då får jag springa efter henne eller med henne eller vad man vill kalla det haha
Men inte undra på att jag gått ner 3 kilo på en vecka :) :) 
Nä då skämt åt sido klart jag inte springer efter / med henne .
Men jag har svårt att umgås med dom som går - jo - jag kommer liksom efter .
Men attan den som ger sig .
Hon är fantastisk glad hund så kul :)
Och första gången hon var på stan inte tusan var hon nå rädd för det inte allt var super kul.
Ja förutom den där människan som absolut ska hänga där bak i kopplet hela tiden suck .
Som hon är tvungen att engagera sig i då och då - såååå störandes .
Kolla bilden här nere som ett tråkigt ankare haha.


Yvonne har tagit kort på oss - när vi är i väntans tider :)
Släpandes på Kameran också, någon optemist som trodde det skulle gå att fotta .
Eller hur :) svårt med någon som far i kring i kopplet hela tiden .
:)
Blir intressant och se hur det kommer utveckla sig .
*






Inga kommentarer: