tisdag 10 november 2015

En massa blandat ..


Hon som Glädjer :)

*

Teknikens under !
Sitter och som ganska vanligt och tjattar med flertal på Fb .
Det funkar bra ;) men man får passa sig och kolla noga vart man lägger orden :)
För det kan liksom bli att uppfattas fel till fel person hihi
Kan bli lite virrigt i bland men annars så 
Funkar det mer än bra .
Men helt plötsligt börjar det ringa i min dator - och en vän ringer mig ! på datorn ?
Men ? Hallå om jag nu väljer att svara vart tusan ska jag prata någon stanns ??? Haha 
Riktigt letade i lite Panik !!! vart tusan ska jag tala någon stanns
Men det slutade innan jag han virra färdigt
Pust :) Tack och lov då .
men hon var lite virrig hon med hade liksom kommit åt nått hon inte fick av haha :)
:)
har nu setat och letat lite så där här och där efter en kamera ! ja om ingen har märkt det kan jag upplysa om att min kamera är trasig - och Nu börjar jag verkligen få Kamera ABSTINENS.
Vad tusan ! ett liv utan kamera ???? så trist då ser man ju bara världen så där nu och inget mer - med en kamera ser man en massa saker som man vill ta kort på - och man tittar igen och igen och från olika håll och vinklar . Och sen tar man kortet och sen tittar man igen och igen och igen !!!!
Vad vore livet utan Kamera lite tristare 
Men 
Igen irritation på livet - för vad tusan om man ska köpa en kamera så kostar det masoor av tusenlappar och sen om man låter tanken leka med att jo banne mig jag kan ta det ränte fritt .
Den summan 
Men ?? hallå då måste man ha Batterier - minnes kort - en rem - en väska - mm och mm
Och himmel vad dyrt allt blev !
Så jag bara lämnade alla sidor till sitt öde .
och fortsätter att våndas och deppa ihop.
SUCK
Ilands problem !!!
*
Får roa mig med andras kort / bilder
Den här säger så mycke fast det står så lite :)
Så är det allt i våran familj.
*


*
Håller på att hosta ut mina lungor.
Vilken hemsk förkylning jag har :( 
Hostar så jag har ont i huvudet .
Länge sen jag var så dålig - och sjukskriva mig ja se det finns inte på kartan .
Då blir jag ur fattig.
Som natt arbetare lever man på natt Ob mycke - och den ska ni veta får man inte när man är sjuk !
Inte när man har semester heller så inte vara sjuk eller ta semester så blir det bra .
Så man går till jobbet med super dåligt samvete - mot dom gamla och sina medarbetare .
Försöker hålla sig på sin avd mest hela tiden och inte krama dom gamla / inte heller personalen i onödan.
Jobbet
Ja det är verkligen upp och ner .

Dom här raderna känns så lika som verkligheten är.
Tyvärr.
*
Så här är det 
Det sitter någon - någon stanns och bestämmer - men vet verkligen inte vad dom bestämmer .
Och dom vet verkligen inte vilken skada dom gör 
***


Och du hade så rätt Astrid.
Så är det mest i hela världen just nu
*
Och rörigt i mitt huvud när det gäller valpplaner är de också.
Helst plötsligt tog ju livet den vändningen att jag ställs inför det beslutet att jag bör / vill ha en hund .
För säga vad man vill mina älskade damer här hemma börjar bli till åren .
Och 
En Lb människa som jag vill inte vara utan !
Jag letar och kikar .
Ville gärna ha efter ett barnbarn till Tara .
Men den här gången gick hon tom .
Så nya förhoppningar .
:)





Inga kommentarer: