måndag 2 januari 2023

Borde ha filmats

 Ja idag skulle någon behövt filmat mig och hundarna.

Bland det sämsta före har vi idag , nysnö och några minusgrader , snön ligger nu uppe på all isen !!! så man ser inte vart det är is någon stans :( livsfarligt . Så jag gick som en pingvin trots icebugs skorna på . Gick skapligt bra med Damerna , dom kan ju anpassa sina steg med sin hariga matte . Men dom där två små hm där vart det genast lite sämre , ja Hedwig är duktig , men hon tyckte nog det var super tråkigt att gå så där sakta . Men den lilla röda hon flamsade och drog som en tok i kopplet SUCK . Så idag låg hon på minus .

Blev inte den längsta vändan i skogen kan jag säga , och det till stor del för att den vändan är mer backig , ville inte ha några backar idag  ,nix .

Sen när småingarna kom hem så busade dom på gården som två små ungar , ja dom är ju det :) så dom fick nog utlopp för sin energi ändå . Dom har verkligen kul tillsammans ,ganska så jämnbördiga .

Resten av dagen blir det vila , inför natt jobb , och lek på gården för dom som har lust , Pennie har faktiskt lite  lust i mellan åt nu för tiden .

*

Ja idag går jag på min jobbar vecka , jobbar fyra nätter denna veckan .

Hoppas jag kan hålla i detta med jobb detta året , förra året var jag sjukskriven alldeles för mycket , så nu hoppas jag att min kropp och själ kan hålla ihop .

Så i år är det .....bara gör det ! som gäller .

*

Börjar nu året med 5:2 fasta , super tufft , första veckan aldra helst , är ju sugen på allt !!!!!! 

Men det måste gå , alldeles för mycket övervikt .

Jag och Sofia Å vi håller i träningen ;) och nästa vecka är min plan att få in en Gym dag i veckan till att börja med . Måste försöka hålla i gång min kropp så gott det går ;)

****






Inga kommentarer: