fredag 1 oktober 2021

Dag 13 med Covid


Jag har räknat och räknat .
Och tror det idag är dag 13 i min sjukdom .
Dom sista dagarna har jag vaknat och trott att idag ska jag vell vara piggare och kunna kanske tex ta mig en dusch eller orka nått litet .
Men !
Nä ,kliver upp ,hostar igång dagen ,tur jag inte hostar på nätterna,toa besök ,fixar liten frukost och alla mina vätske flaskor ......
Sen är det soffan igen .
Suck ! 
Mitt tålamod är nog en av dom sämsta just nu .
Men måste vell ge min kropp tid ,för troligt tar det här tid .
Verkar inte ha nån feber .🙂
Men kroppen har tagit stryk.
Glad att jag hostar upp .
Provar göra lungträning ,men när jag gör djup andning hostar jag .
Kan äta lite ,vissa saker ,många sorter ger mig fortfarande kväljningar.
Så äta ,dricka ,vila .
Så ska jag komma i mål .
Mitt soffhäng ❤️


Inga kommentarer: