torsdag 18 mars 2021

Födelsedagar

Sitter på jobbet ,pausar, innan nästa själ behöver min hjälp.
Funderar över födelsedagar, igår 17 mars fyllde /fyller min farmor Gertrud ,som nu är i himmelen. Hon skulle varit 99 jordår, om hon vart kvar ❤️
Är döpt efter henne ,mitt mellan namn är Gertrud. 
När jag var lite tyckte jag inte om det namnet 🤔var det för det var lite tantigt ??? Kommer inte ihåg riktigt ,vet bara att jag inte gillade det .
Nu som vuxen är jag stolt över att heta Gertrud 🙂 för att det var min farmors jorde namn .
Födelsedagar.
I dag 18 mars för 28 år sedan ,födde jag mitt sista barn ,min son André ❤️
Så idag ska vi fira .Så stor så vuxen han blev tillslut 😁 han som ska bli pappa i år .
Så många födelsedagar nu redan på året 🙂
Jag 12 februari 55 år ,man måste bara sätta sig en stund och tänka ,nu har jag passerat en gräns på nått sätt , för första gången i mitt liv tycker jag att siffran är gammal ,eller ? Är det tanten som är gammal 😄
Jag har för första gången i mitt liv , börjat inse att jag inte har samma ork/styrka som en 20 årig Rose-Marie. Och låter det vara så ,utan att streta emot .....att göra det min kropp orkar ,utan att bli lat , är en hel del att njuta av livet .
Visst ! Har fortfarande så svårt med att låta kroppen säga sitt ,vill gärna försöka tänja på gränserna mest hela tiden .Men försöker lära mig .
För varje år som går blir det svårare . Har jag så svårt för måsten , tider som ska passas är det värsta jag kan göra mot min kropp ,om jag kunde leva genom att ta dagen och stunden som den kommer .
Stress är ett stort antiord.
Mår så dåligt utav det .
Men ! För att kunna överleva i denna värld ,så måste jag en massa 😥
Nu larm .....


Inga kommentarer: