måndag 21 december 2020

Om Znö

Znö 

Ja som jag antagligen anade , så är det Znö´s höft den sämsta som just nu krånglar . Hon har en rejäl ,inflammation i höften :(

Så om hon skulle fortsätta att ha det så här ont , oj så jobbigt det såg ut för henne , då skulle jag vara tvungen att låta henne gå in i himmelen .

Men hjälp fanns , så nu går hon på stark medicin , hur länge ? ja det vet jag inte i dagens läge ,Men hon ska inte ha ont om jag kan förhindra och vara med och se det . Trist nog  är hon alldeles för ung för att ha det här nu :(

Hon ska gå på inflammations hämmande i ca 25 dagar och vila ,inga lång promenader i skogen , endast vara på gården .

Sen !? hoppas jag hon är så pass bra att vi kan köra frisk vård på henne , och kanske hon då kan leva på några år till med bättre muskler runt höften .

Så trist ! 

Men jag gör så gott jag kan .För att hennes liv ska bli ok .

Pennie 

Ska jag börja med friskvård på nu .

Hon har också varit halt ett par dagar , men bättre nu .

Hon haltar på fram ben när hon känner av sin Spondylos.

Oj ganska mycket med jobb på två sjuka hundar , bara kavla upp armarna och köra på .

*




 Två små underbara människo barn med sin underbara mamma , i den trolska skogen 

Tur man har dom här små liven , vad gjorde man annars med livet .

:)






















































Inga kommentarer: