onsdag 15 februari 2017

Tiden bara rullar på !

 
I lördags var vi Pennie och jag på SRUK utställningen i Smedjebacken.
Annorlunda utställning
Jag kan knappt gissa mig till hur det ska gå till,
Kände mig lika vilsen som en första gångare :)
Men in och runt i ringen och ut ur ringen kom vi
Men fin fin kritik
Leonberger
Unghundsklass...
Knickerbockers Pennies From Heaven
Pennie
Bedömning
Välbyggd ? (nått ord jag inte vet ) snygg tik med
goda rörelser. Fin päls Fin färg
Bra bett. Fin rasrepresentant .
Pris Kval 1 Konk 1
HP
Domare Marianne Jeager.
 
Dansk dam till Domare
Mycket trevlig
Tror hon gillade Pennie var fram och klappade om henne två gånger innan utställningen
Sa nått som jag trodde att det betydde att hon tyckte Pennie var liten
Men Välbyggd var hon i alla fall enl kritiken
Pennie
Ja hon tyckte hon var ok
Var lite orolig över Pennie hon har fått en hel del humör , vill gärna stimma lite med hundar som vi möter - men vad det igentligen beror på ? ja se det tvistar dom lärda om ...eller nått
Jag vet verkligen inte - tror här kommer gissningarna - att hon tycker dom är lite läskiga - för att matte nog nån gång ibland aldra helst på halt underlag har sagt det med hela sig att nu blir det otäckt ?
fast jag själv inte tycker det ..men jag vet hur det är
Så nu tränar vi - eller rättare sagt matte tränar
På utställning tycker matte inte att det är otäckt med andra hundar inte på träning heller
Utom när vi kom en gång på en träning med så där ca 25 hundar och mer och vi kom sist ,
då blev i alla fall Pennie låg först - men det gick över .
Svårt det här - kommer nog aldrig att bli fullärd och en sån där super ok hundtränare haha
Bara att inse att det får räcka med det jag är - för säga vad man vill - så tror jag hundarna trivs med den här komplicerade matte - och om några år så har nog Znö och Pennie också lärt sig hur man ska ta den där matte på rätt sätt.
Pennie var super coool till och med på det där kakel golvet gick det  faktiskt att gå på.
Min kamera krånglade
Eller troligt att jag inte vet hur man ska ställa in den
från att den blivit omställd ????? hur det nu tusan gick till ???
Är det andar eller tomtar i vårat hus ?
Som tur var Annica Svanström där med kameran i högsta hugg
Så hon tog några kort på oss - bara så där kul att se att man vart där i alla fall
 
 

 
Liisa håller - medans matte fick stress blåsa alldelens innan hon skulle in
Trulsa kikar på

 
Domaren var inte förtjust i godis i ringen
Det fick man inte ha i Danmark
så ja får vell hålla med en del
men mycke bra att träna in det roliga i ringen
Pennie tycker fortfarnade att det är kul att vara i ringen
Bra !
 
Och för dom som undrar ??? om det nu är nån som gör det :)
Så ja vi jobbar på det Znö och jag - snart så
Hon blir bättre och bättre på att gilla människor i sin egen takt
så när hon är redo japp då kommer hon
Vi ska träna i bla Avesta när det kör igång
Var på stan Ludvika igår med ett gäng andra hundar och människor
tror det sas att det var 16 stycken hundar
Kul
Bra träning för Znö som själv vill gå fram och sen kunna backa om hon vill
och ibland gå tillbaks igen
Hon tar själv kontakt med folk
Hon har däremot inga problem med hundar
Tycker nog dom flesta är ok
En gång på en hemma promenad gjorde hon ett skutt fram mot en hund
Men liksom studsade tillbaks till mig - och såg mest förvånad ut - jag bara stog där
Som om hon själv tyckte att det där var vell larvigt
Sen har det aldrig hänt igen
Hon är en mycket snäll trygg hund - men människor jobbar hon på
**
 
Idag har jag så gott som hunnit allt som jag tänkt
Det är ovant
Och då hör tillsaken att jag verkligen snöade fast på vad Dalarnas lokalombuds sida på face book skulle heta - jag snurrade med det där tills jag desperat fick ropa till Annkie på hjälp
Så nu heter den Lokalombud /SLBK/Dalarna
Blev så bra
Motion hundar gånger två
Och
Nose work träning hemma
Så lycklig att det funkar med Pennie med hemma träning
Men ?
Hon är skum ?
Tex smellern /doftaren
Ett par gånger sätter hon dit nosen och får godis
Sen sätter hon sig ner och glor på mig ?
Som om men verkligen hallå ska vi hålla på med det här igen
Kanske måste ha nått annat godis
Vad det nu ska bli till mina bortskämda hundar ?
Gjorde en urvalsbana
Tilda gick super bra
Pennie gick liksom omkring lite först , hon gör gärna det ?
Znö tog den ganska snabbt , men gick omkring lite idag också
Doftburk med godis
Inga problem för någon
:)
**
Sen var det våfflor och pannkaka som gällde
Dotter med familj kom och åt
Älskar när dom är här
:)
Först fick jag bara ta ett kort på baksidan
Sen spexade hon loss :)








 
 


Inga kommentarer: