torsdag 16 juli 2015

Sommar

Lite Spårning 
Tog vi oss till med i våran lilla tränings grupp
Första gången för mig och mina hundar det här året .
Tilda 
Var lite fundersam på första - men vi provade ett till och då hade hon bråttom ;)
Tyra - hon är lika systematiskt som alltid .
Hon liksom bara tar spåret inte bråttom -men inte sakta heller - hon bara gör det och gör det bra :)
Tog en massa kort - men ibland blir det bara dåligt .
Enda bilden som var nått att ha blev på Irene och Fabian .
Vi blev bort jagade från skogen av dess små invånare - Mygg och Knott
Men ? kan det stämma det där med att man ska äta en massa B-Vitaminer och Vitlök tro ?
För ja visst var dom dryga på  mig med - men jag stog och tittade på dom när dom undersökte mina nakna ben och nä dom sticker mig inte dom är bara där och irriterar.
Såå ja kanske det funkar - för jag äter bägge delarna ganska mycke ;)
Litet missförstånd blev det ...när några trodde det var inställt ..
Men det kanske jag kan ta på mig för lite virrig och kanske otydlig ibland kan jag allt vara .
Så gärna hör av er till mig om ni undrar nått - och gärna en gång extra !!!
Iallafall när jag har rätt på min mobil ;)
Ja för den har jag fått kontakt umgänges problem med :) tydligen .
Här om dagen ( tänkte skriva igår) men kom på att det vete tusan om det var igår .
Så det blev häromdagen :)
Då tappade jag bort den på min morgon promenad i skogen - hm - var inte allt för sugen på att ta rundan en gång till - men vad gör man - pratade med en man (med en massa Beardisar ) som var på besök vid grannen utan hundar visserligen - hm vad det nu hade med att saken att göra .
Hur som helst så gav han mig ett tips att ta med en annan mobil och ringa till min - lättare att hitta den då .
Så jag tog sonens :) som jag inte fattade hur man stängde av haha
Så jag gick vell med öppen linje till min mobil mest hela tiden antar jag ?
För på fick jag den men inte av - alltså en anledning till att jag bara vill ha Sony ;)
Där gick jag med en förvånad Tilda ??? som säkert undrade varför vi nu skulle gå den här vändan igen - eller ? kanske hon inte undrade ok matte ska gå här igen bara att gilla läget .
Men då innan jag ens hunnit genom grinden mot skogen så hörde jag nått ?
Min mobil - den låg alldelens på stigen utanför gården såååå bra .
Så då fick jag tillbaks den :)
Tur med alla mina nummer där i - gick och funderade på hur tusan jag skulle kunna få tillbaks alla dessa nummer på nått sätt ???
Till och med funderade på om det kunde ha nått med någon ny början ? om det var någon sån mening med detta ? För mening är det med det mesta det tror jag .
Och 
Just nu när jag sitter här och skriver på datorn och fixar ( vilket jag igentligen inte har tid med det står ju och ropar överallt !!!! ) men ok det ösregnade nyligen när jag och den saktfärdiga gamla damen Tai var ute ( så inte mycke man kan göra ute i regn av det som jag ska göra ) Ja alltså lite typiskt att det verkligen skulle ösregna just när jag var ute med hon som går super sakta - och inte bryr hon sig om att det regnar heller nä- allt luktar lika gott ändå- men nog hade jag önskat att det hade gått att ökat farten på henne just då - men nä .
Till saken jag har ingen aning vart min mobil är nu heller ?
Kanske bäst om jag hittar den att skriva av alla dessa nummer :)



*

Artemis Cupidon
Elvis 
Nu har han fått ett nytt hem .
Önskar er lycka till med goa pojken .
Anders & Caroline
*
Tack!
Till Johan med familj .
För den här tiden 
:)





Ibland verkar det som om hundar verkligen vet vad som komma skall .
:)

***
En massa Grattis !
Till Artemis Chione 
med ägare Kristoffer & Elisabeth 
som har tagit ringarna i Norge med storm denna vår/ sommaren 
Stor KRAM till er


*
Och härliga sommar blommor !

***
Lite smått blev det nu ska ta tag i lite som skriker :) 
:)


Inga kommentarer: