fredag 2 maj 2014

Åjäxlig

Ja ?
Ett ord som jag haft med mig ganska många år ? tror jag .
Men flera som sagt att det har jag hittat på själv :) 
Men nä så det så 
Det är ett Dialektord från Säfsen ?
Jaha och hur fick jag tag i det då ?
Kan man undra - fast sånna där ord som jag gillar dom brukar fastna och stanna kvar .
Förresten ? så betyder det rastlös sysslolös
Och just sån känner jag mig i dag .
Men !
Det beror knappast på att jag är sysslolös !!!!! för det ordet finns banne inte i mitt liv .
Utan jag blir åjäxlig för att jag bör vara still och vila min mage som super protesterar för att jag har alldelens för mycke i mitt huvud - alldelens för mycke på den där super långa listan som jag tänkt ta mig igenom inom helst dom närmaste månaderna ......
Våren !
Är för mig en tid med hemskt mycke blandade känslor ...jag bara älskar den här tiden när allt föds på nytt .
Men satan vad mycke jobb det kommer fram också !!!!
Och jag bryter ihop mest hela tiden för att jag slår knut på mig själv - så hur lite jag än tycke r om att gå till jobbet - för jag har verkligen inte tid att jobba nä- så är det på nått sätt bra för att jag ska få lite avstånd och bara inte kunna rusa runt här och slå knut på mig själv.
Men !
Mycke länge sedan som jag var tvungen att genom lida magkatarr i hela sin helhet - ja lite halsbränna har man vell haft - men så här ont så jag gick dubbelvikt sista timmen på jobbet och verkligen önskade att dagpersonalen kunde komma minst en timme och helst mer tidigare .
Och min räddare Losec ! hade jag ingen med mig för den har jag int behövt på super länge ????
Hm vad gjord ejag för fel ? kanske meditationen som jag släppt ett tag - för att koppla av i hela sin kropp !!! hade jag då inte tid med så det hoppade jag över ??????? och Aloe Vera juicen som är sååå himlans bra ? den hoppad ejag också över i några veckor ? men hur tusan är man funtad igentligen ?
Hm skumt .
Så idag - har jag haft som tränings värk i magen jo så är det allt .
Men bättre tack och lov - men vila står på agendan ...vila hm mitt i allt hur tusan ska man kunna vila i allt ?
Suck .
Nu har jag bara 5 av 6 nätter kvar ..men alltså vadå det ska vell lösa sig .
Eller ? sen ska jag bara försöka vara ledig 4 nätter och hinna allt sen jobba igen men men .
Hur tusan gör man ???????
Så nu är det lägenhets tankar igen alltid denna tiden på året !
Men 
Jag älskar vårat jobbiga hus - ja det gör jag ju - men oj vad mycke som ska skötas med det - värre än en skock Leonberger att sköta om :)
Jaja ja nog om det gnället ...oj vad många som läser detta kommer tycka satan vad hon gnäller - eget hus har hon - eget jobb har hon osv ....just 
Sååå nu sk a jag börja planera våran semester - behöver komma bort lite ;) :)
Har en massa fina kort på en massa :) :) men tyvärr hinner jag int få in nått nu - ska fixa till mig så jag int skrämme r nån på Skogen i natt och sen sk ajag iväg ...
ha en fin helg :) :)
Jag ska bara ta mig igenom min .........
***
Taget av Jonas Kullman 

Den här bilden gör mig glad - kommer på mig själv att jag ler när jag tittar på den .
Älskade lilla Barnbarn 
***

Inga kommentarer: