måndag 10 mars 2014

Blandat i Mars

Ja nu var det ju ett bra tag igen ;)
Att det ska vara så svårt att komma till på denna sida ..
Men ja det är också ett gott tecken tycker jag - för datorn och allt som har med den att göra är int alltid bra .
Nä verkligen inte ...
Men ja jag tycker om själv att titt a på andras foton och kul att läsa andras Bloggar sååå jag ska allt försöka dela med mig av mitt liv litt grann .
Så vad snurrar just nu i mitt huvud ???
Jo en Lb träff är på G .
Den 6 april i Smedjebacken .
Den som var med förut på promenaden i Smedjebacken - så kan jag tala om att det är på samma ställe ;)
Tycker att det är en fin tur .
Så vi tar en repris .
Den som int e var med och inte vet vart vi ska ??? bara att höra av sig .
Så ska jag beskriva .
:)
Annars ? så har jag en hel del i mitt huvud om en svart fyrbent vän som gått ur tiden .
Han våran halv siames Zingo
Som funnits hos oss i 17 år .
Han är sååå saknad .
Vi har haft en massa tillsammans han och jag .
Nu 
Ligger han nergrävd i trädgården .









***
Som jag skrev förut om mina äldre..
Tai som har någon mystisk åkomma ?
Ja nått vad det nu är som tydligen går i skov ? eller så har det gått över ;) :) 
Eller ? är det bara åldern ?
Hon är i allafall bättre nu - trött - seg vid promenaden osv men mycke piggare .
Hon har ju en förmåga att piggna till när hon höglöper :) då blir livet underbart .
Sååå tusan strunt ..huvudsaken att hon är bättre .
Tania
Ja hon ser ut som livet leker ;) :) det enda som man blir orolig över med henne är hennes andning som låter inte allt för bra ...men oj så glad hon är över livet och allt lingon ris i skogen som kommit fram !!!
Men mindre kul för matte ........
Som får alldelens för många stopp i skogen !
Ja livet bara rusar fram.
Annars försöker jag hinna med städning och rustning och en massa annat inom hus fix som jag vill ha klart helst igår ..för herregud det är ju snart vår ...och då vill jag int vara inne - nä då vill man vara ute mest hela dagarna.
Så nu försöker jag springa om mig själv och letar energi som en galning ....
en nja vet int om jag finner den jämt int .
Och ja jag måste hinna allt nu för snart går jag på en högre tjänst (vilket tok !!!! ) men nja visst självklart ska man dela på arbetsbördan i en familj sååå jag ska allt dra mitt strå till stacken jag med :) :)
och det är bara allt mitt eget påhitt inget någon annan fått mig till 
Har vell gått och haft det bra under längre tid med mina 64 % .
Sååå nu får jag ännu mindre gjort !!!
Eller ? kanske blir det tvärtom ? när man har mindre ledig tid ? så tar man kanske tag i allt på en gång :)
Eller ?


***

 Tänkte att mina äldsta skulle få rusa loss i inhägnaden i söndags ;)
Men !
Alltså det där med att rusa loss - det har dom nog lagt på is ...
Tai och Tania 
Skuttade runt litt grann när husse kastade pinnar ..
Men det gick snabbt över .
Tai hon parkerade på backen med en tuggbra pinne .
Tania jo hon var tvungen att kontrollera alla dofter mycket nogrant.


 Kolla vad hon är modern
Med sitt fina halsband :)



***
Nu är det ju så här - att jag har tyvärr inte det där objektivet ÄN som jag vill ha .
Sååå fåglarna blev väldigt lååångt bort .
Men 
Man fick riktig vårkänsla :)
***
 Trulsa 
När vi skulle ge oss av på morgonen till Strängnäs på Lb Specialen

Och dåligt med kort inne från själva utställningen blev det nu ju också ...
Fööör min kamera räcker int till för att det ska bli nått bra ..
Men ute i solen gör han sitt :)


Tova 
Fick vara hemma ......












**
Tyra hade herr besök .
Samma dag som vi var till Wikmanshyttan.
På Utställnings träning :)
Tiden går så fort ...som sagt - så det var allt ett tag sedan - men nu har jag tömt kameran.
Tyra 
Tycke r inte om andra hundar som är "stimmiga" hon är litt försiktig.
Och dom märker det riktigt snabbt hon blir alltid unders och bara ligger och sprattlar med benen i vädret .
Eller blir jagad - int bra för själv förtroendet ..
Men Knasen han var en riktigt gentleman :)
Honom gillade hon :)

Tyra

Knasen
Knasen  hoppades nog på en annan lukt där bak ;) 

**
Lilla Älskade Barnbarn Line :)








Inga kommentarer: