måndag 22 maj 2023

En måndag

Vaknade vid 6 tiden ,ovanligt  riktigt utvilad ,efter att ha sovit med "snarkmaskinen" i ca 5 timmar. Det längsta hitintills.☺️
Var upp och gav djuren liten frukost, släppte ut dom en sväng .och la mig igen . Eftersom jag ska jobba natten som kommer, ställde jag klockan på 10 och somnade om . Dumt utav mig satte jag inte på mig "snarkmaskinen " . När jag vaknade vid 10 kände jag mig så där dåsig i hela kroppen igen 🥴
Så nu blir det snarkmaskinen vid sovning.
Upp och ut med dom tre galna .
Znö , Hedwig och Agnes 
Agnes är så uppe i varv idag . Haft några innehålls rika dagar . Måste bli duktigare på att vila henne 72 timmar 😳.
Ja ni vet efter nått "stressande" ska det vilas .
Jag har sån sprudlandes fart just nu och en massa ideer , så det kan bli för mycket av det goda 🙂
På fredagen var vi till Färnforse, spännande för en liten Cockerspaniel.
Efter den "träffen" åkte vi till Fam Hasselkrantz. Sååå länge sedan vi var dit , Agnes busade med Tyko . Och Znö med ☺️inte ofta man ser henne busa loss . Hon måste ha gillat pojken .
Shiva med sitt korsbandsskada 🥺fick tyvärr inte vara med .
På lördagen var vi till Vika ,och gick en hundpromenad,som Mia Norman ordnat , till förmån  Hundstallet. Jätte varmt .för både hundar och människor, som tur va fanns det vatten att svalka i för hundarna.
Vi fick gomat vid köket Lars Norman 😀gott 
Cocker syskonen, som alltid vill ta ihjäl varandra först ....lekte på för fullt hemma hos fam Norman 😀.
Träffade sin mamma Wilma på promenaden. Nu är dom så gott som lika stora , ska vell bli lite grövre .
Tog en massa foton ,dom kommer.
Igår skulle det vart min träning, men vi blev bara två , och jag stog med penseln i högsta hugg ,målar staket.  Och Agnes var över stressad .så jag ställde in ...
Alla har så mycket just nu .
Vi satte i alla glasrutor som var hela i växthuset, så nu blev det ännu mera ett växthus ☺️
Blev påmind om att det är 72 timmar om hunden gjort nått "stressande" .....måste tänka på det .
Så idag tog vi det lite lugnare.
Ja en virrig promenad, i skogen .Fast mest Agnes virr .
Sen Agnes bad , skulle haft pälsvård men insåg att jag också måste vila om jag ska jobba . Så det får bli en annan dag .
Så nu vila .
Hörs annan dag 😘








Inga kommentarer: