fredag 27 maj 2022

Urn sättning & Halt hund

 Jaha !
Nu har vi satt ner min mammas stoft i jorden .
Känns så otroligt overkligt fortfarande.
Bara väntar på att hon ska komma hem igen så vi kan prata om allt som har hänt .
Så där som vi brukar , vända och vrida på allt .
men tyvärr så kommer jag aldrig mer att kunna prata med henne igen på det viset .
Trots en massa människor i min omgivning som är så bra att prata med ,så finns det ingen som hon nu .
Hon som verkligen förstod mig , eller så gott någon kunde förstå mig .
Så gjorde hon det .
Där hos henne behövde jag aldrig förställa mig ,eller hålla igen heter det kanske .
Märker att det är det jag gör många gånger i mitt liv , håller ihop ,skärper mig .
Trodde inte riktigt det , men märker det nu .
Ja hon är otroligt saknad .
Känns ibland som om det inte är kul att leva vidare nu .....men jo det det är vell min "plikt" som människa .
Och ja absolut finns det sånt som gör mig glad också.
Men så saknad .
*


















*

Knickerbockers Pennies from heaven 
Pennie

Pennie är halt på ett fram ben !
Skulle ta våran morgon promenad i skogen ,tyckte när jag kommit en bit att hon gick konstigt , och snubblade på marken .
Svårt att se när hon går framför , men jag vände och gick hem igen .
Det här var i onsdags , och jag ringde runt till veterinärer överallt , men ingen kunde ta emot .
Så jag bestämde mig för att det inte riktigt var så akut att vi skulle sitta i flera timmar på tex Falu djursjukhus . Utan gav henne utav hennes egna utskrivna Onsior , mot Spondylosen .
Så nu tror hon att hon är frisk tyvärr , och skuttar runt för fullt , och tycker jag är såååå galen som inte tar med henne på promenaderna .
Oj vad det gör ont i hjärtat när hon får stå där innanför dörren när Znö och jag går iväg .
Fel hund att lämna !
Ja faktiskt Znö har också varit halt men hon gick och la sig och var ganska nöjd ändå .
Men inte Pennie , känner att jag gör henne illa i själen när hon inte får följa .
Trist !¨
Och skit rädd för vad det kan vara .
Hon är ju ingen ungdom längre .
Och bär med mig Tyra i mitt hjärta , som blev halt då och då i 5 års ålder , så tillslut tog jag henne till veterinären och då visade sig det att hon hade skelett cancer .
Var tvungen att ta bort henne :(
Så klart jag är orolig.
Beställt tid vid Vettris hoppas jag får en till nästa vecka .
Annars lär jag leta veterinär nån annan stans .
Så det här blir en jobbig helg .
Ska lägga nån NW gömma så hon kanske kan känna sig lite nöjd 




*

Ha en fin Morsdag helg !
Och var väldigt rädda om era mammor ......
*





Inga kommentarer: