söndag 19 april 2020

En ny dag


Kanske man verkligen får vara lycklig idagens läge att man över huvud taget vaknar .
Jag vaknade efter en bra natt när det gäller sömn :) till fågel kvitter , så härligt att ligga och lyssna på när dom små liven sjunger för mig.
Känner sig priviligerad :)
Upp ur sängen med två studsande glada hundfröknar runt benen , som också vill hälsa mig god morgon , våran "rally " katt Äster startar dagen med ett race ner från över våningen .
Lycklig man blir över djuren , dom gör verkligen min dag .
:)



Vackra snart över blommade Tulpaner .
Växter är också nått fantastiskt att ha omkring sig , nu efter blomflug angreppet , så verkat det som om mina blommor börjar må bra igen :)
Pelargonerna ser ut att vilja växa igen :)
Gör mig också så glad att gå och titta på det som växer  .
Och nu är vi i en fantastisk tid när det gäller växter , våren , så underbart , när allt i skog och mark börjar kika fram .
Våran jord är underbar .
Om alla tog hand om allt levande på ett snällt sätt så skulle vi bo i ett paradis .
Å vad jag önskar det .







Äster 
Den där Äster , hon trivs verkligen här hos oss , så glad för det .
Hon tar stor plats den lilla .
Ska vara med överallt , och stänger någon in sig som min son gör i mellan åt , eller om vi skulle komma på att stänga dörren när vi är på toa eller i duschen men nä , då sitter hon utanför och gråter .



Hon håller på att prova in alla platser i huset som hon på nått sätt kan sova på .







Och är det ingen som märker henne gör hon allt för att vi inte ska glömma bort henne .
Härliga katt .



Mina djur, katten på bordet och hundarna omkring .
Skulle vilja orka och ha möjlighet att ha lite mer djur , dom är så härliga .


Mitt bland räkningarna placerade hon sig .


Min man har hittat på en stängnings anordning till altanen dörren som man inte kan stänga utifrån , behövs ett annat lås , och katten Äster har inte blivit någon ute katt än , känns lite fegt än , så dörren måste bli stängd .



Ibland hittar man rätt .
Haft väldigt många olika verktyg genom åren för att ansa träden med , den ena sämre än den andra , vi har slitit ont så gått som varje år för att kunna hålla efter träden .
I år sa jag nu måste vi ha nått som vi kanske kan klara av att hantera fast vi bli äldre .
Oj vad mycket det fanns att välja mellan , vi tog den här modellen med lite mag känsla att tänk om vi köpte fel nu , igen nått dåligt .
Men !
Döm om min förvåning vilken bra grej !!!!
Visst i år var det väldig eftersatt eftersom jag förra året inte ville absolut inget alls .
Men det gick ganska så gesvint , min man gjorde det mesta absolut , och ja eftersom d et tog tid så fick man ont i kroppen , men nästa år kommer det gå som en dans :) :)
Glad för det .



Morgon bild , på mig och Znö och våran risiga hall som skulle ha behövts renoveras i lång tid nu.
Undrar när jag ska hoppa upp och orka det då .


vackra Äster i svart /vitt
*
Min träning av ryggen , under lång tid på sjukgymnastiken / gym och nu hemma , har gjort sitt :)
Jag kände mig trött och fick ont i ryggen igår när jag hållt på i trädgården ett tag , men idag känner jag inget :) :)  gör mig också glad 
Men ja det är ett slit , jag vilar faktiskt med träningen över helgen nu , räcker troligt med må - fr
*
Fick en glad känsla idag .
Har nu i två dagar inte känt mig så där otroligt trött .
Oj !????
Tänk om det håller på att släppa !
Och ok om det inte har det och det bara var ett tillfälle så då ska jag njuta av det och verkligen ta det till mig :) :)
*
Nu ska jag ta mig ut med mina fröknar , och sen ska jag träff amin dotter och dom små flickorna ute en sväng :)
Titta på när min dotters trädgård växer fram , så kul .
*
Ha en fin dag !
*


Inga kommentarer: