söndag 24 november 2019

Ny dag och ny dag .......

Just nu känns det lite så .
Ännu en dag att ta sig igenom , ihop om att den här dagen blir lite lagomt  jobbig .
Idag är det hundutställning i Smedjebacken .
Om jag vart jag .
Hade jag troligt åtminstonde vart dit och tittat.
Jodå lite i mitt bakhuvud fanns det , att jag kanske skulle vart dit i dag .
Men !
Tyvärr finns ingen sån jag idag .
Skulle verkligen inte kunna ta mig dit , inte på något sätt alls .
Varken själsligt eller kroppsligt .
*
När ska jag bli jag ?
När ska det ske ?
Känns tungt att bära mig dessa svåra dagar .
Visst viskar en liten röst ibland någon stans , du kanske aldrig blir dig själv igen !!!
kanske aldrig , du kanske måste leva med den du är nu !!!!
Oj !
Hur ska det gå ???????
Igår var jag inte en person som jag själv skulle vilja vara nära .
Så fb dåligt mående , så hemskt låg.
Så vid min Gud ! låt mig inte vara en sån person resten av mitt liv .
Och ja självklart försökte jag hela tiden må bättre , vara trevligare person ...men ibland går det bara inte.
Hur ska man kunna skina utanpå när det är mörkt på insidan .???
*
Dagen igår började ganska ok , jag och mina fröknar gav oss i väg på en ganska skön morgon promenad i skog och mark som jag gått så många gånger förr med mina hundar .
Började att gå på detta ställe när jag hade min hund Toppy Ungersk Kuvasz.
Fann det bara så där under en skogs promenad , av den sorten som vi tog han och jag , jag brukar bara gå rakt ut i skogen och sen fick jag se vart jag hamnade , var inte ens rädd någonsin , men med den hunden behövde man verkligen inte vara rädd , och när jag ville hem , kopplade jag upp han och sa nu går vi hem , och han tog mig hem , ibland lite konstiga vägar ;) men hem kom vi .
och en sån gång kom vi upp på Hörtjärn.
Ibland satt vi i skogen i timmar , jag på en sten eller mot ett träd och mediterade , och han satt som en trygghet där bredvid ,vilken hund han var .
Vilket liv :)
*
Men nu känner jag mig mindre trygg , en del för att jag vill inte möta nån i skogen .
En del pga Pennie som inte vill ha hundar intill sig , så hon lever tokig när hon träffar nån och jag har full sjå att hålla i henne , och Znö som inte vill ha folk omkring sig , då skäller hon bort dom ., och även för att jag vill verkligen inte möta några elaka hundar med dessa fröknar , det skulle stjälpa deras liv , så svårt att hitta ställen att gå på !!!
Kom att tänka på här om dagen att när jag hade Toppy fanns det ju inte så mycke hundar .
Och dom flesta visste jag vilka dom var .
Men nu , känns det som om det kryllar av hundar , och jag vet knappt vilka dom är .
Det har verkligen ökat i mängd genom åren 
I torsdags gick jag i "våran" skog på efm skumt och mörkt , jag tog bägge samtidigt för att inte behöva gå när det är becksvart , pratade med en vän i mobilen , såg Pennie vädrade in i skogen , och helt plötsligt kom det ett gällt skäll innefrån skogen ????
Jag trodde det var en lös hund som fått doft på oss.
Tyckte jag hörde den överallt .
Fick en massa adrenalin och drog iväg i full fart längre in i skogen , för det här var i början av skogen.
Då blev det tyst, jag tänkte att personen som hade hunden fick vell med sig den ut ur skogen .
Men senare när jag kom hem , var det nog min man som sa att det kan ju vart ett Rådjur som var i nöd !!!! och jag fick så dåligt samvete , skulle vell vart och kollat , men ! svårt med mina fröknar i släptåg .Men , vad det än var så blev det lite läskigt , i det här dimmiga gråa världen .
*
Efter min Hörtjärn vända , åkte jag direkt och hämtade Ägg vid min nya vän som säljer Ägg.
Hon skickade att det nu fanns .
Kom dit och hur det nu gick till så ,(en annan historia )blev hennes ena hund troligt att uppleva mig farlig , så han drog ut ur hennes  inhägnaden , den hunden har en jobbig bakgrund och är rädd för folk , jätte tråkigt , jag bar med mig det hela dagen , jag och min man var ute och letade flera gånger men såg aldrig till han , tillslut fick hon tag i honom .
Sån lättnad , jag blev så glad.
Det var inte mitt fel , nej !
men fick det med mig , och med mitt dåliga mående dåliga självförtroende så blev min dag inte trevlig.
Borde låsa in mig tills jag är ok !
Och även fast det släppte en hel del när jag fick reda på att hon fått tag i han , så fanns det kvar det där mörka trista , som hade grävt sig in i min själ.
Så gårdagen blev ingen bra dag .
*
Fredagen 
Är en sån där dag som jag borde frysa in ….
Gym på morgonen ,träffade en bra vän där , sen hem till min andra  vän , och en annan vän kom också dit .
Såna där vänner som jag kan umgås med just nu i mitt liv .
Skriver inte era namn för jag vet inte om ni vill vara med i min Blogg ;)
Jätte trevliga möten , och en riktigt bra stund ihop med dom .
Sen skulle jag vara barnvakt åt mina barnbarn .
Också sånt som gör skönt i själen , jag umgicks med min dotter med familj resten av den dagen så skönt.
Mina hundar fick sin vilodag hemma med min son .
Dom har en sån vilodag i veckan , tror dom verkligen trivs med det .
Jag mådde bra hela dagen , och tänkte men oj så härligt är det så här jag kan få må nu ????
Men 
Nä 
Det går verkligen upp och ner 
Idag vaknar jag ju med en bi känsla från igår .
Måste försöka skaka av mig den 
Som en hund, man skulle vara som en hund , dom liksom skakar av sig det mesta , åtminstonde till slut , och går ju inte och ältar saker som jag gör.
Jag kan verkligen vända ut och in på ingenting.
Dåligt självförtroende ...
*
I morgon måste jag åter igen få fatt i någon läkare , nån sån där som inte bryr sig , som gör en bedömning på en kvart .
Jag är inte redo för att gå tillbaka till mitt jobbar liv än , så jag får hoppas att den där kvart läkaren förstår och ger mig lite mer tid .
Tror att samhället är gjort så man ska trötta ut som sjukskrivna , så man bara inte orkar mer och går tillbaka till sitt jobb igen , så var det förra gången för mig , dålig läkare , gjorde så det inte funkade med Försäkringskassan , vilket gjorde att jag inte orkade fortsätta ta tag i min sjukskrivning , så jag plåstrade och tog mig till jobbet igen .Vilket självklart inte var bra , och troligt gjorde att jag nu är så lågt er som jag nu är .Hade jag fått vettig hjälp då , hade jag troligt inte kommit så lågt ner som jag nu gjort , så den här gången har jag lovat mig själv att kämpa på så länge jag på nå vis kan .
Väntar fortfarande på att få komma till min "nya" läkare som jag bytte till mig , men som jag inte fått träffat än !!!! så jag måste fortsätta att gå vid dom där kvart läkarna .
Vilket hemskt samhälle vi lever i .
och vad får man för hjälp ?
*
Hittills har jag fått ,Östrogen och Gulkroppshormon utskrivet, som jag går och hoppas på varje dag att det ska göra bra nytta för en sån som mig .
Men !
Det är ju liksom bara en tredje del av mina bekymmer som blivit åtgärda , om det nu funkar .
Hittills under en veckas tid , har jag svajjat i humöret upp och ner , och svettas i floder .
Kan vara en del för att jag slutat med mina hälsokost piller också , men vill ge det här en chans , så jag vet vad som är vad .
Suck !
Jaja bara försöka plocka ihop sig och ta sig igenom ännu en dag ,ännu en vecka , ännu en månad osv 
*
idag ska jag ta tag i mina hundars pälsar och klor .
och försöka få iväg allt som ska vara till försäkrings kassan .
*
Ha en bra dag !
Ni som orkat hängt med och  läst hit !
Ingen uppmuntrande Blogg just nu ...men så är det .
*







Inga kommentarer: