torsdag 28 november 2013

Att försöka leva bra mitt i stress ;)

Ett par vantar till min syster ;)
Blev det efter många om och men - när jag äntligen fattade att man inte skulle sticka in fåret .
Utan brodera på det på utsidan :)
Hm då blev det lite lättare .
Kanske bra om man tar sig någon minut och läser beskrivningen . jo då .
När jag skulle sticka in fåret blev det liksom en klut hela tiden - hela fåret blev en klut .
Hm int speciellt vackert haha
Jag skulle ha tagit ett kort på kluten - men inget man liksom tänker på mitt i frustationen .Näpp
Men klart blev det och jag fick lära mig nått nytt :) :)
***


Min bror har fyllt 50 år 
Så i helgen var vi dit och grattade.
Men 
Ja det blev bara kort på Line .
Hm hur gick det till ? inte ett enda kort på han som fyllde .
Här kommer det ett ;)
På min bror & jag .




 Fanns en massa roliga konstiga leksaker vid gammel morbror ??? heter det så ?



***
  Igår mot mörkrets inbrott försökte jag verkligen fånga tiden .
Det var sååå underbart vackert på himlen .
jag stressade ut med kameran i högsta hugg - men hm ok det enda jag igentligen han få till var den här bilden .hm .
Dom andra korten blev sååååå dåliga - vet inte vad det är med mig och min kamera ??? just nu .
Det är antingen den eller jag som inte är som den ska ?
Får liksom inte till det ?
Är säkert någon smart inställning jag har gjort som inte var sååå smart - och som jag nu inte vet hur jag ska få ogjord hm .
En ny kamera önskar jag mig av tomten ;) ;) men ok jag vet någon sådan rik tomte har vi inte i släkten !!!
Så jag får vell spara då .
:)

Loppis
Ja det är ju ett av mina största nöjjen just nu .
Japp 
Så kul att fynda.
Här är ett fynd som jag glädjer mig åt ...
Men tyvärr så ville inte herr kamera nu riktigt - men ni ser ju hur den ser ut iallafall
Och min man had e en såååå häftig ide´om den :) 
Annars brukar det vara jag :) men nu kom ide´från han - ni ska få se inom tid vad och hur det ska bli .....
Som ni ser är målningen i full gång ......

 Så fin lampfot 
Lite trasig var den - men det fixade min man så nu funkar den bra ...

 Det här Ängla spelet ger mig så fina minnen .
Det fanns ett sånt hemma när vi växte upp.
Mitt egna ? som jag ärvde från nått håll har jag tappat bort en massa delar :(
Och min dotter var snäll och köpte ett nytt till mig .Hm men jag lyckades tappa bort en massa delar till det också ???? hur det nu gick till.
Så jag hittade det här på loppis 20 kr .
och det är den där gamla modellen :) :)
Härligt - bara asken ger mig glädje ...




 Mer som ger glädje .Den där omtalade lampan från IKEA.
Den pryder sin plats .
Och den ger mig glädje att titta på den .
Saker 
Ja jag kan vara utan dom å ja .
men vackra saker ger glädje att titta på .....
Men det är inte det första jag skulle plocka med mig vid brand :) 
Sakerna skulle bli kvar ja så är det .
Datorn / och den "lösa" hårddisken  skulle jag ta med mig - med alla dessa kort .
Som finns i den ....
Dom var 80000 ca och fler har det blitt sen dess så dom vill jag ha med mig :)

 ***

 Fågel bordet ska få en stuga .
Att det skull e vara så svårt att mata små fåglar ??? det hade jag ingen aningen om 
Just nu är det nog mest skatorna vi matar ....jo ok 
Men nu ska vi ordna en plats till dom små så att dom kan äta i lugn och ro ....
Och den här stugan ska få vara med där :)

 Och 
Tyvärr så håller våran brevlåda på och faller sönder .
Gillar den - målade den för riktigt många år sedan ???
Så nu är det dax för en ny .
Vare sig jag vill eller ej .
Början .......
Den blir lika blå som ytterdörren ;)

 ***

 Ett annat kärt föremål är min lampa som jag hittade i källaren hos min mor & far
Ungefär samma sorts fot på den som loppis fyndet :)
Den har röd huv - och lyser så fint i fönstret med en röd fin värme :)

 Spetsen är också ett loppis fynd
;)

 ***

 Dålig bild - men början på Fågelbordet :)

 Ännu ett loppis fynd en barnmatstol
Känns som en mycket bra sak att ha nu när det börjar "rasa" in barnbarn haha
Rasa kanske var att ta i ;)

 ***

 Och 
Äntligen !
Har vi börjat med trappen upp.
men !
Ja det är vell en helt otroligt bra tid så här före Jul att grejja lite med trappen ;)
Men det är bara att följa sin lust :)
Nu vill jag ja men då fixar vi det .
Sen om det blir litt stökigt till jul - ja men då får det bli så .
Tur att vi sk a fira jul hemma hos min dotter haha
Och jag ska ju jobba hela julen så !!!! ?????
Det blir nog bra .






Som synes behövs det verkligen grejjas .....
***
Nähä - nu ligger jag efter med min dag igen .
Så nu ska jag rusa omkring med ett gäng hundar .
och sen ska jag umgås litt med mitt Barnbarn och min dotter .......
Och seeeeeeen ska jag fixa allt annat .
***
Stress ????
Nä ?
***

Inga kommentarer: